“What Are You Passionate About?”
Zajęcia dotyczące hobby i pasji są już standardem, na każdych zajęciach. Ale dzisiaj pokażę Wam jak robię to ja, łącząc je z innymi aspektami językowymi na poziomach wyższych.
Gotowi?
Najpierw zacznijmy od pytania :”What are your hobbies and interests?|”. Proste prawda? Wręcz nudne i standardowe, ale to dopiero początek.
Bo właśnie zadając tak błahe pytanie, można usłyszeć najwspanialsze i najbardziej intrygujące odpowiedzi. Bo przecież na jakie tematy mówi się najprościej?
Otóż najłatwiej opowiedzieć nam o tym co kochamy robić i co sprawia nam radość. Nieraz z zapartym tchem słucham o japońskich sztukach walki, maratonach, biathlonach, projektowaniu spersonalizowanych ubrań. Każdy jest wyjątkowy. Nawet jeśli mówi – nie mam czasu, nie ma hobby, to nieprawda :). Tylko trzeba razem je odnaleźć!
Oczywiście moja odpowiedź to zawsze: “English has always been my greatest passion”. Ale nie tylko…
Ze sportem związana jestem od zawsze, ale jednak połączenie tańca oraz gimnastyki artystycznej skradło moje serce.
Dlatego zanim poproszę swoich słuchaczy o przygotowanie złożonej wypowiedzi, często poruszam jeszcze trochę inne tematy.
STEREOTYPES
Najpierw z zaskoczenia rozpoczynam zajęcia od rozmowy o stereotypach i pokazuję jeden krótki film reżyserii Francesco Calabrese’a, który za każdym razem wywołuje u mnie wiele emocji.
Sami zobaczcie:
Porównuję stereotypy z rzeczywistym sportem… Rozmawiamy, dyskutujemy, zajęcia przybierają formę burzliwej dyskusji. Zawsze ciekawej.
A następnie czas na porównanie GIMNASTYKI, teraz i kiedyś:
OCZYWIŚCIE ŚWIETNIE SPRAWDZI SIE STRUKTURA “USED TO”:
“We use used to when we refer to things in the past which are no longer true. It can refer to repeated actions or to a state or situation.”
I used to do gymnastics – kiedyś trenowałam gimnastykę.
Gymnastics has become a different sport than it used to be… etc.
SPÓJRZCIE JAK KIEDYŚ WYGLĄDAŁA OLIMPIADA I POZIOM GIMNASTYCZNY:
Można również poćwiczyć porównania i czasy przeszłe.
Po tych dwóch filmikach dyskusjom nie ma końca.
Dyskusja idzie albo w stronę pasji, albo stereotypów.
A na zadanie domowe trzeba przygotować szczegółowy opis swojej pasji lub np. stereotypu, lub porównać “kiedyś, a obecnie”.
Pomysłów zawsze w głowie wiele.
Ja swój opis pisałam już wielokrotnie, ale jak ktoś jeszcze nie widział, to znajdzie go poniżej:
Wasza @angielskinaszpilkach, wieczorami czynny sportowiec
I was never meant to be an engineer. I was meant to be a fitness expert and a personal trainer. My main passion was PE and I was sure about studying it at University.
So I applied, but in the end, I decided to make PE a hobby rather than a profession.
I decided to become an engineer with a specialization of Management and Production Engineering/ Design and Operation and Maintenance of Machines.
Then I graduated from the Silesian University of Technology with a diploma in Nanotechnology and Materials Science.
So I found myself as an engineer, but I was never meant to be an English trainer.
When I graduated, I started working as an office worker in a big company which had a lot of international clients and suppliers.
As it happened, I had done advanced English at Matura. So I was soon being used as a translator and gradually I became more and more drawn into using English.
I did my English degree and thanks to the combination of Engineering&English I now have a job I really love ❤️. I have worked for the largest and most recognizable companies in the world, such as:
Grupa Danone, Arcelor Mittal Poland, Aluform, Alupol, Hager Group, Asseco, D.B. Schenker, Boryszew S.A. Maflow, Nexteer Automotive Industry, General Motors, Balcke Durr, Düwi International, Hydrokrak, Comau Robotics Poland, Adampol… holding the position of a Business&Technical English trainer, recruiter, training officer and internal auditor.
❤️ And I still, in fact, do dancing/gymnastics and pole dancing as a hobby 😊.